Driftstatus: Vi har ingen kendskab til uregelmæssigheder i vores sendenet for nuværende. Oplever du problemer er du meget velkommen til at kontakte os nederst...

Driftstatus:
Vi har ingen kendskab til uregelmæssigheder i vores sendenet for nuværende.
Oplever du problemer er du meget velkommen til at kontakte os nederst på denne side.

Modtagelse:
Radio ABC sender til hele verden via internettet. Derudover dækker vi et meget stort geografisk område med vore FM og DAB+ sendere. Du har derfor en god chance for at høre Radio ABC på en FM eller DAB+ radio, hvis du bor i vores sendeområde.

FM Frekvenser:
Se et kort og oversigt med frekvenserne for vore FM sendere og oplysninger om RDS m.m. Klik her

DAB+
Radio ABC sender på DAB+ i første omgang i et område der kan modtages omkring Aarhus og Randers. Vi sender på kanal 8A – 195.936 MHz
Lav en scanning på din DAB+ modtager og vi skulle gerne dukke op i ensemblet “Oestjyll” som “Radio ABC”
Det er planen at der i løbet af 2017 udbygges med flere DAB+ sendere omkring Grenå og Silkeborg.

Internetradio:
Radio ABC sender også via internettet med 2 forskellige streamkvaliteter. Et 192k mp3 stream, der bruges på vores hjemmeside og vores PC netradioplayer m.m. Det andet stream er et 96k AAC+ stream til apps på iPhone og Android telefoner. Når du besøger vores hjemmeside vil vores netradio normalt starte med at afspille Radio ABC helt automatisk. Du kan tænde og slukke radiosignalet ved at klikke i feltet lige under den lodrette menu i venstre side af billedet.

Netradio player:
Hvis du gerne vil høre ABC også selvom du forlader Radio ABC’s hjemmeside, kan du starte vores “Netradio player” i den øverste menubjælke. Herefter starter en selvstændig afspiller, som du så kan have kørende, hvis du herefter vil lukke din browser eller besøge andre sider, men stadig gerne høre Radio ABC. Vores player viser dig hele tiden aktuel kunstner og titel på den sang vi spiller.

Egen afspiller og afspilning på andet end en PC:
Hvis du vil lytte til vores internetradio i en PC afspiller af eget valg – eller hvis du f.eks. vil anvende en mobiltelefon eller en selvstændig internetradiomodtager, skal du anvende følgende adresse:
http://netradio.radioabc.dk

Hvis du ønsker at anvende egen player på din PC, anbefaler vi at bruger Winamp, da denne kan vise aktuel Kunstner og Titel på den sang der spilles. Den kan hentes gratis her.

Mobile app’s:
Radio ABC har app’s til både iPhone og Android baserede mobiltelefoner. Du finder dem ved at søge på Radio ABC i enten App Store eller Google Play eller bruge følgende links:

Radio-ABC_App-StoreRadio-ABC_Google-Play

Windows phone:
Vi har for nuværende ingen planer om app til Windows telefoner.

Spørgsmål/problemer
Har du spørgsmål til hvordan du modtager os enten via vore FM/DAB+ sendere eller vores netradio, eller oplever du uregelmæssigheder/problemer med vore sendere/internetradio, er du altid meget velkommen til at ringe til os på 86 40 12 22 eller sende en besked via følgende formular:

Dit navn (skal udfyldes)

Din e-mail (skal udfyldes)

Emne

Din besked